Krzysztof Korzeń jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej stopnia podstawowego i licealnego im. F. Chopina w Bytomiu w klasie kontrabasu prof. Gerarda Przybyły. Jest synem wybitnego specjalisty w dziedzinie chorób kobiecych, przedwcześnie zmarłego lekarza ginekologa i położnika dr n. med. Zbigniewa Korzenia i mgr Bożeny Korzeń-Jarząbek, długoletniej pedagog oraz dyrektorki szkoły muzycznej w Bytomiu. Doświadczenie muzyka orkiestrowego zdobywał już jako nastolatek w Polskiej Młodzieżowej Orkiestrze Symfonicznej, z którą koncertował w Polsce i za granicą m.in. na „Międzynarodowym Festiwalu Orkiestr Młodzieżowych” w Walencji w 1988 roku, „Aberdeen International Youth Festival” w Szkocji w roku 1993 oraz na Festiwalu „Et in Terra Pax” w Wiedniu w 1995 roku.

Studia wyższe ukończył na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasach kontrabasu prof. Czesława Ząbka i prof. Jerzego Tokarczyka. Będąc studentem I roku zainteresował się muzyką baroku współpracując z Katedrą Muzyki Dawnej i prof. Zygmuntem Kaczmarskim. Wtedy też rozpoczęła się fascynacja Krzysztofa muzyką kameralną. Założył „Kwartet Kontrabasowy Mengjiqi”, z którym prawykonał specjalnie skomponowane dla zespołu utwory Kosowianina Mendi Mengjiqi’ego - „Peaniada Danza” i „Clouds”. Jeszcze jako student Krakowskiej Uczelni rozpoczął współpracę z międzynarodową orkiestrą „Philharmonie der Nationen”, w której szybko awansował na stanowisko Pierwszego Kontrabasisty. Grając w tej orkiestrze miał zaszczyt regularnie występować w największych salach koncertowych świata z tej klasy artystami co Mścisław Rostropowicz, Pinchas Zuckerman, Maxim Vengerov, Victoria Mullova, Sabine Meyer, Christian Lindberg, Maurice André, Kathleen Battle czy Edita Gruberova pod dyrekcją takich mistrzów batuty jak sam Valery Gergiev. Nagrał wiele programów propagujących muzykę poważną z serii "Achtung! Klassik" dla niemieckiej telewizji ZDF. Występował jako solista z towarzyszeniem francuskich pianistek, sióstr Katii i Marielle Labèque.

Założyciel i szef orkiestry, niemiecki pianista i dyrygent Justus Frantz dostrzegając entuzjazm i talent Krzysztofa przyznał mu Stypendium Mecenasów Orkiestry, które dało młodemu artyście możliwość doskonalenia swych instrumentalnych umiejętności na studiach podyplomowych u legendarnego wirtuoza kontrabasu prof. Wolfganga Güttlera w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w niemieckim Karlsruhe. Podczas tych studiów był członkiem pierwszej na świecie orkiestry kontrabasowej „The Geatles”.

Krzysztof szlifował swój instrumentalny warsztat na wielu kursach mistrzowskich u takich profesorskich sław jak Thomas Martin, Tadeusz Pelczar i Evgeny Kolosov. Po zdanym egzaminie brał udział w Letniej Akademii Orkiestrowej Orkiestry Symfonicznej Radia Bawarskiego "Bayerischer Rundfunk" w Ingolstadt pracując pod dyrekcją Maestro Semyona Bychkova. Dwukrotnie wziął udział w projektach Międzynarodowej Akademii Bachowskiej w Stuttgarcie pod dyrekcją Helmutha Rillinga.

Ostatecznie Krzysztof ukierunkował swoją muzyczną drogę aby zostać jednym z nielicznych w Polsce kontrabasistów - kameralistów. Pod koniec października 2000 roku wygrał egzamin konkursowy do Śląskiej Orkiestry Kameralnej w Katowicach, w której pracuje do dziś, jako jej jedyny kontrabasista. Pod okiem założyciela orkiestry Jana Wincentego Hawela doskonalił swój kameralny warsztat. Z Massimiliano Caldim wziął udział m.in. w Tournée koncertowym orkiestry we Włoszech oraz nagrał płytę „Little Big Music”. Następnie wystąpił jako muzyk ŚOK w sali „Concetgebouw" w Amsterdamie. Gdy Kierownikiem Artystycznym Orkiestry był Robert Kabara, ŚOK wystąpiła wraz z Shlomo Mintzem na Festiwalu „Crans - Montana Classics” w Szwajcarii. Obecnie pracuje pod batutami Macieja Tomasiewicza i Piotra Pławnera, z którym wystąpił w sali kameralnej Filharmonii Berlińskiej już drugi raz w swojej karierze.

Wkrótce został zaproszony do współpracy z Kwintetem Śląskich Kameralistów, w którym po zmianach personalnych równolegle został managerem zespołu. Jego praca w tym zespole trwała prawie dwadzieścia lat w tym w podwójnej roli kontrabasisty i managera kilkanaście - do grudnia 2020 roku. Dzięki ciężkiej pracy, uporowi i wytrwałości Krzysztofa zespół może się pochwalić czterema wydanymi płytami z bardzo zróżnicowanym repertuarem. Nie można nie dostrzec faktu, że smyczkowe zespoły kameralne w składzie kwartetu rozszerzonego o kontrabas w muzycznym świecie występują stosunkowo rzadko i oryginalna literatura na ten skład jest dość mocno ograniczona. Poza światową premierą fonograficzną Kwintetu smyczkowego „Kartki z nienapisanego dziennika” Krzysztofa Pendereckiego oraz umieszczonym na tej samej płycie Kwintetem smyczkowym nr 2 G-dur op. 77 Antonina Dworzaka, dzięki zdolnościom aranżerskim Pierwszego Skrzypka Dariusza Zbocha powstała ogromna ilość utworów przeznaczonych na ten właśnie skład instrumentalny i dla tego konkretnego zespołu. Pod nazwą „Schlesische Kammersolisten” na zaproszenie pianisty Christopha Soldana od wielu lat zespół występuje regularnie w Niemczech. Poza częstymi występami mają w dorobku zarejestrowane na jednej ze wspólnych płyt "live" wydanych w Niemczech prawykonanie utworu "A Piacere" na fortepian i kwintet smyczkowy austriackiego kompozytora Helmuta Schmidingera. Natomiast wydana w grudniu 2017 roku przez wytwórnię DUX płyta z Kwintetami fortepianowymi Schuberta i Brahmsa z udziałem Christopha Soldana otrzymała świetną recenzję w brytyjskim miesięczniku Gramophone.

W styczniu 2021 Krzysztof zaprosił do współpracy członkinie kwartetu smyczkowego „Amàbile Quartet” w wyniku czego powstał nowy zespół „Chris Root String Quintet”. Korzeń zamówił cykl aranżacji z gatunków rock i pop lat 80 - 90 XX wieku, które miały stworzyć kwintesencję gatunku Classical Crossover na skład klasycznego kwintetu smyczkowego. Autorem aranżacji jest wybitny polski skrzypek, kompozytor i dyrygent na stałe zamieszkały w Finlandii - Krzysztof Dobosiewicz. Powstał teledysk do przeboju Sandry - „(I will never be) Maria Magdalena”. Niestety zespół po wykonaniu bardzo udanego debiutanckiego koncertu z cyklu „Muzyczne Śniadanie na Trawie” w Parku Miejskim w Skierniewicach w lipcu 2021 w skutek poważnych problemów organizacyjnych przestał istnieć.

Nasz artysta jest często zapraszany do współpracy ze znakomitymi zespołami kameralnymi i orkiestrami. Występował również jako solista z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych i kameralnych. I tak na zaproszenie muzyków Kwartetu Śląskiego wystąpił wraz z nimi trzykrotnie podczas kolejnych edycji festiwalu „Kwartet Śląski i jego goście”, koncertując m.in. z Janem Staniendą. W ramach obchodów Roku Chopinowskiego na zaproszenie muzyków kwartetu smyczkowego Altra Volta wraz z Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia" dokonał pod dyrekcją Anny Szostak prawykonania utworu „Sept Humoresques" Régisa Campo dedykowanego Fryderykowi Chopinowi. Utwór ten wykonano w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w ramach festiwalu "Szalone Dni Muzyki". Na dziedzińcu Zamku Królewskiego w Warszawie, a także na rejestrowanym przez telewizję "Mezzo" i Radio Classique koncercie w Opéra Comique w Paryżu.

Z kwartetem smyczkowym "Akademos" nagrał "Cztery Pory Roku" Antonio Vivaldiego. Współpracował z wieloma orkiestrami m.in. Deutsches Kammerorchester Berlin, Sinfoniettą Cracovią, AUKSO i NOSPR pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego, Roberta Kabary, Johna Axelroda, Kaspara Zehndera, Marka Mosia i wielu innych znakomitych dyrygentów, akompaniując tej klasy solistom co Christoph Eschenbach. Wybitny rosyjski skrzypek Wiktor Kuzniecow zaprosił Krzysztofa do Wrocławskiego Zespołu Solistów „Ricordanza”, w którego pierwszym składzie koncertował przez kilka lat. Jesienią 2017 roku Krzysztof wystąpił z tym zespołem gościnnie w Sali kameralnej Filharmonii Berlińskiej. W listopadzie 2018 na zaproszenie Koncertmistrza NOSPR Piotra Tarcholika - Krzysztof został jedynym kontrabasistą nowo powstałej orkiestry kameralnej „Sinfonia Galicya”.

Artysta występował na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych w tym wielokrotnie na słynnym "Schleswig-Holstein Musik Festival". Jako jedyny Polak brał udział w tournée koncertowym "World Symphony Orchestra" w Korei Południowej. Nagrał bardzo dużo płyt z muzyką symfoniczną i kameralną. Kilka z nich zostało nominowanych do nagrody "Fryderyk". W roku 2016 otrzymał od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Wicepremiera Piotra Glińskiego odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

W maju 2021 roku Krzysztof reprezentował „Katowice - Miasto Muzyki UNESCO” na Festiwalu „Klangbruecken” w Hanowerze. Wykonał „Preludium” na kontrabas solo Jana Wincentego Hawela oraz w składzie zespołu „Ensemble Megaphon” wziął udział w prawykonaniu specjalnie na tą okazję skomponowanego i dedykowanego Krzysztofowi przez Krzysztofa Dobosiewicza utworu „KDrill” na fortepian, klarnet, skrzypce i kontrabas. Było to karkołomne przedsięwzięcie ponieważ z powodu pandemii ta edycja festiwalu odbywała się w formie on-line i artysta musiał dograć dźwięk i obraz partii kontrabasu do uprzednio zarejestrowanego przez pozostałych muzyków i przesłanego Krzysztofowi nagrania.

Obecnie Krzysztof ma do dyspozycji aż trzy znakomite instrumenty i używa ich wymiennie w zależności od wykonywanej muzyki. Dwa z nich to jego prywatne kontrabasy. Mniejszy, stuletni niemiecki, nadający się do małych składów kameralnych oraz muzyki barokowej oraz duży, z początku XIX w. pochodzący z pracowni lutniczej niemieckiej rodziny Hopf. Niezastąpiony w muzyce epoki romantyzmu i w większych składach orkiestry. Dzięki staraniom Dyrektora Filharmonii Śląskiej Adama Wesołowskiego został zakupiony w grudniu 2019 roku, ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego 5 strunowy kontrabas - z pracowni Alfreda Meyera, model “Milano Busseto” rocznik 2019. To instrument wykorzystywany przez Krzysztofa głównie do gry muzyki współczesnej.

Równolegle do działalności koncertowej Krzysztof bardzo aktywnie i z dużym zaangażowaniem udziela się jako pedagog w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. F. Chopina w Bytomiu, której jest absolwentem. W latach 2007 - 2017 był równolegle nauczycielem kontrabasu w PSM I i II st. im. M. Karłowicza w Katowicach. Przez niespełna 15 lat pracy pedagogicznej uczniowie Krzysztofa aż 46 razy sięgali po nagrody i wyróżnienia na rozmaitych konkursach i przesłuchaniach w kraju i za granicą. Jako jeden z niewielu nauczycieli kontrabasu w kraju, Krzysztof Korzeń pracuje zarówno z uczniami starszymi, jak i z dziećmi rozpoczynającymi dopiero naukę w szkole muzycznej w wieku siedmiu, a nawet sześciu lat. Za swój największy sukces pedagogiczny uważa występ ówczesnego ucznia pierwszej klasy szkoły podstawowej OSM w Bytomiu, swojego syna Kacpra Korzenia z towarzyszeniem Orkiestry Królewskiego Stołecznego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia” pod dyrekcją absolwenta tejże szkoły, kontrabasisty Filharmonii Wiedeńskiej Jurka Dybała. Występ odbył się w ramach Benefisu prof. Gerarda Przybyły w czerwcu 2017 roku w Bytomiu. Krzysztof prowadzi kursy i warsztaty, zasiada w jury konkursów i przesłuchań. Dzieli się swym pedagogicznym doświadczeniem na łamach specjalistycznej prasy muzycznej. W październiku 2018 otrzymał Nagrodę Indywidualną II stopnia Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej „Za Szczególny Wkład w Rozwój Edukacji Artystycznej w Polsce”. Jest konsultantem "Centrum Edukacji Artystycznej" w Warszawie. We wrześniu 2021 Krzysztof stworzył swoją klasę kontrabasu w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. I.J. Paderewskiego w Tarnowskich Górach.

Żoną Krzysztofa jest Katarzyna z domu Gąsior - nauczycielka fortepianu i akompaniatorka w klasie kontrabasu męża. Mają dwóch synów uczących się w Bytomskiej Szkole Muzycznej i odnoszących sukcesy zarówno w muzyce klasycznej, jak i jazzowej - pianistę Michała i kontrabasistę Kacpra.

Pozamuzyczne zainteresowania Krzysztofa to akwarystyka i fotografia.